Kontaktujte mě:

Miloš Junek, 603 268 990

Rychlý kontakt

Miloš Junek
Chovatel želv
+420 603 268 990

euzelva@seznam.cz

Facebook Twitter

Zasílání novinek

euzelva.cz>Administrativa, CITES>Reklamace na poště

Reklamace na poště

Poškozené zboží během přepravy

Českou poštou

poskozene-zbozi.jpg

V tomto článku nepůjde vůbec o suchozemské želvy, ale o zboží posílané prostřednictvím České pošty (ČP). Najdete zde návod, jak se zachovat  při poškození zboží během přepravy. Jako prodejce vybavení k chovu želv se setkávám občas s reklamací na poškozené zboží během přepravy. Neznalost nebo neochota některých zaměstnanců ČP uvádí zákazníky v omyl, a tím ztratí někdy i záruku na zboží. Proto jsem se vypravil na příslušné pracoviště a zjistil vše potřebné. A tady máme výsledek výpravy.
Jak jsem již předeslal, posílám mimo terárií veškeré zboží, co nabízím k chovu včetně osvětlení, a tedy jde občas o zboží velmi křehké v hodnotách i nad 1000,- v případě například UV výbojek. Pouze doplním, že uvedené zboží vždy pojistím na hodnotu zboží a řádně pošlu, pokud jde o rozbitné, je posláno jako KŘEHKÝ! Popíšu zde povinnosti odesílatele i příjemce zboží.


Odesílatel zboží (tedy v tomto případě Miloš Junek - euzelva)

- zboží musí být řádně a správně zabaleno proti rozbití při běžné manipulaci
- balík je podán dle povahy zboží jako KŘEHKÝ nebo BĚŽNÝ a pojištěn na příslušnou částku


Příjemce zboží (zákazník)

- zboží musí zaplatit a převzít na přepážce nebo od rozvozu ČP
- tímto úkonem se stává jeho výhradním vlastníkem se všemi právy a  povinnostmi


Balík je vizuálně na první pohled poškozen během přepravy

- ihned neprodleně upozorníme na tuto skutečnost příslušného pracovníka ČP
- nerozbalujeme a rozbalíme až v přítomnosti pracovníka ČP!
- zboží je v pořádku, odcházíme domů
- zboží je poškozeno, ihned reklamujeme bez ohledu na to, jak byl balík poslán (Křehký, Běžný)


Balík je vizuálně v pořádku a poslán jako KŘEHKÝ

‌- rozbalíme balík ihned nebo doma, zboží je v pořádku dále neřešíme nic
- po rozbalení je zboží poškozeno. Odcházíme na poštu a s sebou bereme kompletní balík, poškozené zboží a účtenku
- reklamujeme na přepážce a předložíme poškozené zboží a balík jako důkaz, jak bylo vše zabaleno
- sepisujeme na místě s pracovníkem ČP tiskopis: PROHLÁŠENÍ - NÁHRADA ŠKODY


Balík je vizuálně v pořádku a poslán jako BĚŽNÝ

‌- rozbalíme, zboží je v pořádku dále neřešíme nic
- zboží je poškozeno – reklamujeme u odesilatele!


Jak poznáme způsob poslání?

‌- každého informuji před odesláním balíku na e-mail o způsobu odeslání
- na balíku pokud je poslán, jako KŘEHKÝ je červená samolepka POZOR KŘEHKÝ!!
- na štítku balíku pod adresou příjemce je nápis KŘEHKÝ!

Pozor KŘEHKÝ!.jpg

 

 

 

Jakých chyb se nejčastěji dopouštíte

‌- poškozené zboží nereklamujete na pobočce ČP, ale obratem posíláte odesílateli a snažíte se uplatnit škodu během přepravy u něho. To je největší chybou a tím přicházíte o možnost reklamovat zboží u přepravce ČP!!
- odesílatel (prodejce) neodpovídá za škody vzniklé během přepravy. A dále nemůže zboží reklamovat u výrobce (většinou mechanické poškození)!
- mechanicky poškozené zboží, které je v záruce nelze většinou dále reklamovat!
- například pokud pošleme mechanicky poškozenou lampu na reklamaci k výrobci: Jeho odpověď zní: výrobek nelze reklamovat. Nejde o výrobní vadu, nýbrž o poškození jiným vlivem, než za který odpovídá výrobce v rámci záruky (jiné nezaviněné poškození).
- tím je vše řečeno a zákazník přichází o možnost jakkoliv dále reklamovat poškozené zboží!

Administrativa samotné reklamace u ČP

- pracovnice s námi sepisuje a vyplňuje reklamační stížnost viz. obrázek č.1 a 2
- odcházíme a čekáme na vyjádření, přijde během několika dnů
- pokud bylo zboží dostatečně a řádně zabaleno, posláno jako křehký a pojištěno, v 95% je stížnost vyřízená jako oprávněná a vyplaceno odškodné v plné výši poškozeného zboží a vráceno přepravné odesílateli.
- pokud byl balík (obal) a zboží prokazatelně poškozeno během přepravy náhrada je v 99%


Dokumenty, které se musí vždy vyplnit u ČP v případě reklamace!!

Tiskopis č.1

ceska-posta-006.jpg

Tiskopis č.2

ceska-posta-001.jpg

Dle vyjádření vedení ČP je povinen pracovník vždy sepsat PROHLÁŠENÍ bez ohledu na vizuální stav balíku, pokud o to majitel zboží (jste to vy) požádá a je zboží poškozeno!!!!!!

Doufám, že tento návod Vám všem pomůže v případě, že dorazí poškozené zboží a nejlepší je ho rozbalit ihned po zaplacení na poště nebo před pracovníkem, který nám balík předává, aby nevzniklo zbytečně podezření z nezákonné manipulace, nebo jiného protiprávního jednání.

Selský rozum, aneb vše řešíme s chladnou hlavou


Je to jednoduché a na chvilku zapomeneme na právníky, předpisy, paragrafy - nic ve zlém.
ČP si nechává za každý balík  poslaný jako KŘEHKÝ pěkně zaplatit 25,-, tím je zboží pojištěno proti poškození během přepravy. Nesetkal jsem se s případem, kdy by na ČP odmítli uznat oprávněnou reklamaci. Každopádně pokud už se něco takové stane, netěší to samozřejmě nikoho, je potřeba sepsat na poště hlášení o škodě, to proto, aby mohla být proplacena škoda na zboží. Sice nepříjemné, ale co naděláme. Nakonec musím říci, že nikdy nedojde k újmě na straně zákazníka a vždy se vše vyřeší k jeho plné spokojenosti.

Copyright ©

 

Želvy - prodej zvířat - terária - vybavení - rozvoz

 

   SvětŽelv.cz 

© copyright euzelva.cz Poslední aktualizace 25.05.2017 Mapa webu Vytvořil Acceler Nahoru